CURS - Neuroștiința Comunicării

Ce este Neuroștiința Comunicării?

Programul de „Neuroștiința Comunicării” propune o abordare actuală și validată științific, ce integrează ultimele descoperiri din neuroștiință și psihologie în practicarea comunicării publice și interpersonale.

Cursul are ca obiectiv să ajute oameni și organizații să își înțeleagă cu claritate și profunzime propriile resorturi interioare, cum influențează ele comunicarea și felul în care construim și cultivăm relații cu cei din jur.

Paul Olteanu – Introducere
în Neuroștiința Comunicării

La ce se folosește și cui se
adresează Neuroștiinta
Comunicării

Datorită similarităților noastre biologice, perspectiva neuroștiințifică asupra comunicării este relevantă indiferent de vârstă, sex, cultură, nivel ierarhic sau alte variabile personale.

Interviu despre Neurostiinta
Comunicarii la ZF Live.

Beneficii

Programul propus urmărește 9 obiective:

  • să conștientizăm cum funcționează creierul nostru în comunicarea și interacțiunea cu ceilalți;
    să înțelegem relația de
  • interdependență între creier, minte și relații și cum toate cele trei se transformă când comunicăm;
  • să învățăm care sunt butoanele sensibile ale celor din jur și cum să evităm să le apăsăm negativ în comunicare;
  • să înțelegem și evaluăm care sunt tiparele noastre dominante de gândire;
  • pe baza evaluării, să descoperim știința transformării personale și organizaționale, din perspectiva felului în care vorbim și interacționăm;
  • să conștientizăm cele 6 limbi diferite pe care le vorbim în fiecare zi, fără să ne dăm seama;
  • să învățăm să ne adaptăm comunicarea la felul în care percepe interlocutorul realitatea;
  • să descoperim cum îi putem ajuta pe cei din jur în transformare pe baza felului în care le vorbim;

Aplicabilitate

Programul se adresează oricui vrea să înțeleagă și să gestioneze mai bine modul în care comunică și ce impact are acesta asupra minții celor din jur.

În mod particular, programul și-a confirmat utilitatea pentru:

  • lideri și manageri;
  • antreprenori;
  • coachi, psihoterapeuți și consilieri;
  • oameni de vânzări;
  • oameni de marketing & advertising;
  • profesori, educatori, învățători;
  • părinți;
  • profesioniști media (jurnaliști, moderatori, etc.).

Pentru o mai bună înțelegere a beneficiilor și aplicabilității programului de Neuroștiința Comunicarii vă invităm să parcurgeți un studiu de caz: „Alege-ti bine cuvintele…”.

Tematica programului

Creierul – „HARDWARE”

Înțelegem cum funcționează “hardware”-ul pe care toți oamenii îl au în comun și ce implicații produce modul său de funcționare în comunicare.

  • Considerente evolutive – la ce ne predispune felul în care a evoluat creierul nostru;
  • Specializarea stratificată – funcții executive, funcții sub-corticale;
  • Polaritățile “approach” / “avoid” și “securitate” / “satisfacție”;
    Reacția “fight” / “flight” / “freeze” și deturnările emoționale;
  • Butoane emoționale sensibile (modelul SCARF);
  • Neuroplasticitatea – cheia în transformare personală sau organizațională.

Relațiile – „PROGRAMAREA”

Conștientizăm felul în care schimbăm energie și informație în interacțiune cu cei din jur și ce impact are schimbul ăsta în cum gândim și cum ne comportăm.

  • Poziționarea mentală în relație cu ceilalți;
  • A vorbi aceeași limbă;
  • Deturnări emoționale;
  • Comunicare nonviolentă;
  • Comunicare constructivă;
  • Carisma și neuroștiința atractivității sociale.

Mintea– „SOFTWARE”

Descoperim cum se formează “software”-ul pe baza căruia operăm și cum poate fi rescris în interacțiunea și comunicarea cu cei din jur.

  • Ce este mintea – o definiție formulată și acceptată de peste 150 de profesioniști;
  • Filtre conștiente și inconștiente;
  • Hărți mentale și reprezentarea realității;
  • Cele 6 sisteme perceptuale și impactul lor în felul în care comunicăm;
  • Tipare de gândire și valori;
  • Legătura între tiparele de gândire dominante și comportament.

Inserturi conceptuale

Modele, metodologii și concepte ce vor fi prezentate și integrate în program:

  • Process Communication Model (PCM);
  • Programare Neuro-Lingvistică (NLP);
  • Analiză Tranzacțională (AT);
  • Neurobiologie Interpersonală;
  • Recadrare / Reframing;
  • Chunking;

Abordare / cum lucrăm

TEORIE APLICATĂ

Cursul este construit în jurul explicării conceptelor și metodologiilor în relație cu provocările cotidiene din viața personală și profesională.

EVALUARE PSIHOMETRICĂ

Fiecare participant va avea parte de o evaluare psihometrică Life Style Inventory 1, cu scopul de a aduce mai multă claritate cu privire la propriile valori și stiluri de gândire, în relație cu felul în care comunicăm și interacționăm.

PRACTICĂ ȘI STUDII DE CAZ VIDEO

Învățarea și transformarea se întâmplă practicând, așa că programul oferă o serie de experiențe de practică, jocuri de rol și studii de caz video în relație cu obiectivele și nevoile participanților.

Detalii curs Neuroștiința
Comunicării

Număr ore: 18 ore împărțite în 3 zile de curs

Locație: Online sau la sediul firmei

Resurse Neuroștiința
Comunicării

Traineri Neuroștiința Comunicării